wtorek, 1 maja 2012

Świeże soki z grejpfruta i pomarańczy w walce o zdrowe piersi

Ostatnio dowiedziałam się pewnej niezwykle ciekawej rzeczy, którą już przeczuwałam swego czasu. Wprawdzie spoglądałam na problem z innej perspektywy, ale za główny cel również przyjęłam zdrowe piersi. Własnoręcznie wyciśnięty i spożyty przed upływem 40 minut sok z grejpfrutów i pomarańczy wspomaga nas w walce o zdrowe piersi. Ja zawsze wychodziłam z założenia, że codziennie wypijany dostarcza mojemu organizmowi niezbędnych przeciwutleniaczy, a tym samym chroni przed mutacjami wywołanymi przez wolne rodniki. Antyoksydanty neutralizują wolne rodniki, które powstają pod wpływem promieni słonecznych, spożywania smażonych potraw, używania kosmetyków zawierających oktokrylen itp.  Tymczasem pozytywny wpływ soku z grejpfrutów i pomarańczy nie ogranicza się wyłącznie do wyżej opisanego działania. 

Obecnie nastolatki spożywają znaczne ilości produktów mlecznych (serki, jogurty, zupy mleczne itp.). Ich piersi rozwijają się i rosną  szybciej niż w poprzednich pokoleniach. Tymczasem wraz z wyrobami mleczarskimi  dostarczamy do organizmu znaczne ilości wapnia, jeśli dołożymy do tego jeszcze siedzący tryb życia, to pojawia się problem z przepływem limfy w piersiach. Mogą powstawać zmiany zwapnieniowe wymagające interwencji chirurgicznej.

Spożywanie soków z grejpfruta i pomarańczy jest zatem dość atrakcyjnym rozwiązaniem, ale trzeba zastosować się do kilku zasad. Przede wszystkim musi to być sok świeży, wyciśnięty własnoręcznie. Jest to ważne nie tylko dlatego że soki z kartonów są słodzone, ale należy także uwzględnić fakt, iż po 40 minutach od wyciśnięcia przeciwutleniacze ulegają rozkładowi. Spożywanie soku z kartonu nie tylko nie pomaga naszemu organizmowi w walce z wolnymi rodnikami, ale może też zaszkodzić. Tworzywa sztuczne zawierają bowiem bisfenol. Związek ten zaburza działanie hormonów. Związek ten po raz pierwszy zsyntetyzował rosyjski naukowiec-Dianin. Jest to produkt kondensacji acetonu i dwóch cząsteczek fenolu. Reakcję prowadzi się zazwyczaj w obecności katalizatora (kwas chlorowodorowy, żywice jonowymienne) i nadmiaru fenolu. Bisfenol jest stosowany przy produkcji tworzyw sztucznych, butelek do karmienia niemowląt, jako substancje wyścielająca metalowe puszki do przechowywania żywności. O zgrozo, bywa wykorzystywana jako antyoksydant w kosmetykach i produktach spożywczych.

Początkowo może być trudno przyzwyczaić się do soku ze świeżych owoców ze względu na ich mętność, kwaśny posmak, ale z czasem można wyczuć w nich słodycz.

4 komentarze:

  1. Chciałam tylko poinformować, że otagowałam tego bloga w zabawie "Tag wiem co jem".

    http://badzzdrowa.blogspot.com.au/2012/05/tag-wiem-co-jem.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam świeżo wyciśnięty, sok z grejpfruta! Koooocham! ;))) Odkąd pamiętam... I cieszę się z tego bardzo, bo daje dużo dobrego :D pozdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba żreć pomidory i grejpfruty i pomarancze i to wszystko w dużych ilosciach i wzrastają szanse ze nie zachorujemy na raka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze że ja nigdy nie musiałem się "przyzwyczajać" do wartościowe soku z wyciskarka. Człowiek powinien przyzwyczajać się ale do pasteryzowanego "soku".

    OdpowiedzUsuń